Arrangement

May 14, 2023

Tegneverksted - Viriditas orakelkort

Påmeldingen er avsluttet.

Arrangementet er del av formidlingsprogrammet Viriditas – Det mystiske i kunst.

Er du glad i å tegne og klar for en hyggelig, uformell og kreativ ettermiddag i Tegnerforbundets galleri der du kan senke skuldrene og dykke ned i tegneverdenen sammen med andre tegneinteresserte? Da anbefaler vi å bli med på vårt 2-timers tegneverksted Viriditas orakelkort i utstillingen Viriditas – Det mystiske i kunst.

Tanja Thorjussen og Esra Duzen, kuratorene for utstillingen, inviterer til tegneverksted hvor vi tegner spådomskort, inspirert av Tarot og Orakel-kortstokker. Viriditas beskriver for Hildegard von Bingen, som levde i middelalderen (1098-1179) spirituell og fysisk helse i forhold til det åndelige i naturen. I verkstedet vil vi utforske hva Viriditas kan bety for oss i dag. Deltakerne kan la seg inspirere av kunsten i utstillingen, av Tarot- og Orakel-kortstokk så vel som naturen og det mystiske. Tanja og Esra vil veilede deltagerne etter behov. Du kan være nybegynner eller har erfaring i tegning, vi ønsker alle velkommen.

Praktisk informasjon:

Målgruppe: Voksne (16+)
Sted: Tegnerforbundet
Dato: Søndag 14. mai
Tidspunkt: Kl. 12-14
Pris: Kr. 200,- per person.

Tanja Thorjussen (f. 1970) er billedkunstner og kurator. Hun er utdannet fra Kunsthåndverkskolen i Bergen og Parsons The New School i New York (USA). Thorjussen jobber innenfor media som tegning, kunst i offentlige rom og performance som utforsker det spirituelle i naturen, økofeminisme, prehistoriske mytologier og urfolks vitenskap. Thorjussen har kuratert flere utstillinger gjennom sitt kunstneriske virke og ved å kuratere en utstilling som Viriditas utforsker Thorjussen det spirituelle i samtidskunsten i et utbredt perspektiv. Hun bor og arbeider i Oslo.

Esra Düzen (1983) er utdannet ved Kunsthøgskolen i Oslo. Hun arbeider i skjæringspunktet mellom tegning, tekstil, installasjon og performance. I sitt kunstnerskap nytolker hun sosial fremmedgjøring og eksistenskamper gjennom narrative uttrykk som Mythopoeia og sympolisme. Gjennom sine fortalte arbeider foreslår hun overlevelsesscenarier og utenomjordiske komposisjoner for vår fortid, samtid og fremtid der hun stiller seg spørrende til vår oppfatning av tid. Esra Düzen bor og arbeider i Oslo.

Illustrasjon av Hildegard von Bingen, Scivias - The Universe.

Link til Facebook arrangement