Arrangement

Dec 10, 2022

Dec 10, 2022

Familieverksted i samarbeid med Oslo Sámiid Duodji

PÅMELDING TIL KURSET ER AVSLUTTET.

Lørdag 10. desember inviterer vi til et førjuls-familieverksted i samarbeid med Oslo Sámiid Duodji i Tegnerforbundet.

Verkstedet er et lavterskel tilbud hvor familier kan lage nøkkelringer i reinskinn og klede sammen med barna sine. Dette er to av materialene som er blitt benyttet i Sápmi i flere hundre år, og som deltagerne vil få bedre kjennskap til under verkstedet. Materialer vi jobber med den dagen er reinskinn, klede, lim og pyntebånd.

Verkstedet passer for barn i alderen 5 og oppover. Dersom foreldre tar med seg yngre barn, ønsker vi at de lager nøkkelringen sammen. (NB: Bare barn må påmeldes. Maks. to voksne kan komme sammen med påmeldte barn.)

Kursveilederne er Liisa-Rávná Finbog, Anna Ciućka Sjursen og Birgit Somby fra Oslo Sámiid Duodji.

Oslo Sámiid Duodji er en frivillig organisasjon som holder til i Oslo, og har fokus på kompetanseheving for samer i Oslo og omegn. Siden 2017 har Oslo Sámiid Duodji arrangert kurs og workshops for sine medlemmer.

Arrangementet er del av formidlingsprogrammet knyttet til utstillingen «Materialfølelse og virkekraft» med den samiske kunstneren Iver Jåks.

Bildet viser duodji, tatt av Liisa-Rávná Finbog.

Link til Facebook arrangement